Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

RCKodėl ir kokia tvarka vykdomas Registrų centro inicijuojamas organizacijų likvidavimas ? Siekiama, kad registruose ir informacinėse sistemose esantys duomenys būtų aktualūs ir visoms suinteresuotoms pusėms teiktų kuo didesnę naudą.
Pavyzdžiui, kiek yra nevyriausybinių organizacijų Lietuvoje? Mes net negalime tiksliai jums atsakyti, nes žinome registruotų organizacijų skaičių, žinome metines ataskaitas teikiančių organizacijų skaičių ir todėl galime daryti tik prielaidas, jog tai ir yra realiai veikiančių organizacijų skaičius Lietuvoje.
Todėl atliekama Juridinių asmenų registro higieną – inicijuojama neveikiančių, privalomų dokumentų ir duomenų apie savo neteikiančių organizacijų likvidavimą ir išregistravimą.
Kaip tai vyksta?
Vadovaujantis teisės aktais, juridinių asmenų likvidavimo procedūra inicijuojama tuomet, kai organizacija laiku nepateikia savo metinės finansinės ataskaitos per 12 mėnesių nuo Civiliniame kodekse ar įstatymuose nustatytų šių dokumentų pateikimo Registrui terminų pabaigos.
Yra gudručių, kurie pateikia tuščius lapus ir todėl neraudonuoja sistemoje, kaip skolininkai, nes sistema netikrina ataskaitų turinio. Bet greitai nebeliks ir tokių. Taip pat dažniausia klaida, kai vietoj veiklos ataskaitos yra pateikiamas finansinis dokumentas su panašiu pavadinimu "Veiklos rezultatų ataskaita".
Prisiminkime visi, kad metinės ataskaitos - yra mūsų veidrodis. Ne Registrų centrui, ne Finansų ministerijos Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybai ar tuo labiau ne mūsų centrui jos reikalingos - jos reikalingos JUMS. Jūsų organizacija yra labai svarbi visuomenei ir valstybei, ir niekas kitas, o tik jūs kuriate savo aplinką ir esate atsakingi už savo veiklą.

O jei esate atsakinga ir atskaitinga organizacija - reiškia esate ir patikima organizacija-partnerė, kuriai gali būti skiriamas finansavimas projektų įgyvendinimui, kuriai gyventojai gali skirti 1,2% GPM paramos ar verslo sektorius gali paremti ir prisidėti prie jūsų įdomių idėjų įgyvendinimo.
Pranešimai apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą siunčiami Juridinių asmenų registre nurodytais juridinių asmenų buveinių adresais ir valdymo organų nurodytais kontaktiniais adresais ar Gyventojų registre esančiais asmenų deklaruotais gyvenamosios vietos adresais.
Išsiuntus pranešimą apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą, organizacijos turi per 3 mėnesius pateikti savo metinę finansinę ir veiklos ataskaitas. To nepadarius per nurodytą laiką, inicijuojamas juridinio asmens likvidavimas ir įregistruojamas teisinis statusas „Inicijuojamas likvidavimas“.
Per 1 metus nuo „Inicijuojamas likvidavimas“ statuso suteikimo, juridinio asmens dalyviai ar valdymo organo nariai gali kreiptis į teismą su prašymu atšaukti likvidavimo procedūrą.
Per nustatytą terminą negavęs teismo pranešimo apie juridinio asmens likvidavimo atšaukimą, Registrų centras išregistruoja juridinį asmenį iš Juridinių asmenų registro.
О gavęs teismo pranešimą apie sprendimą atšaukti inicijuojamą juridinio asmens likvidavimą ar teismo pranešimą apie ieškinio dėl skolininko prievolių įvykdymo priėmimą, per 3 darbo dienas išregistruoja juridinio asmens teisinį statusą "Inicijuojamas likvidavimas" ir organizacija toliau sėkmingai įgyvendina savo veiklą ir nebepamiršta būti atskaitinga organizacija.

Nevyriausybinių organizacijų informacijos ir paramos centras

Joomla templates by a4joomla